Author: caudate nucleus
•2:09 PM


Bismillahirrahmaanirrahiim...dengan Nama Allah yg Maha Pengasih lagi Maha Penyayang saya memulakan bicara bisu ini..moga ada keberkatan dan sentiasa diredhai olehNya..

ini adalah 1st entry sy utk blog ini, biarpun dh genap setahun beberapa bulanblog ini diwujudkan. Hurm, sy baru nk belajar menulis di alam maya, sebelum ni hny menulis kat diary je. Smg di masa2 akan datang sy mampu mengubah skill penulisan dan mendapat percambahan thaqafah utk dikongsi bersama

*****************************
ini hanya karutan sy..tp ini benar2 berlaku~baca jela..mna yg baik amik..xbaik tu tinggalkn

hari ini adalah di antara hari-hari yg masih berbaki sebelum imtihan untuk tahun ke3 pengajian ini berakhir..memang tak sabar menantikan imtihan selesai dan segera keluar daripada kandang buku ini, tapi hakikatnya diri ini menuntut masa yang lebih sedikit agar diberikan peluang untuk menghabiskan buku-buku yang belom disentuh..haish,macam2..memang manusia tidak pernah bersyukur dengan apa yang diperoleh..dah tu, nak berminta-minta lagi..astaghfirullahal'azim~
sekarang pun saya sedang membuang masa dengan mencoret di dalam tulisan ini..bukannya tak boleh ditulis pada masa-masa lain tapi jari-jemari ini gedik untuk terus menari menekan papan kekunci..huhu



hari ini juga genap 2minggu *beberapa hari (*rasanya la) saya xdpt menghubungi umi, bukannya umi tak ada kat rumah, tapi alasan2 remeh memang menjadi penghalang...salah satunya internet la..sungguh hati ini rindu!!!! sangat2 merindui suara wanita yg paling saya kasihi itu..mendengar suaranya hati ini melonjak gembira, bersyukur kerana dihadiahkan ibu yg seperti umi~ last time saya call umi, saya mengadu tentang ketidak-tenteraman dn kekacauan jiwa yang tiba-tiba membadai diri ini dan membuatkan hati ini malas untuk mengadap buku, malas untuk menadah ilmu Allah sedangkan masa terus berjalan dan imtihan seterusnya semakin hampir..hasilnya-umi bagi semangat, umi cerita pengalamannya yg dulu juga pernah menjadi mahasiswi di bumi perlembahan nil ini (cuma latar tempat,masa dan jalan cerita kembaranya berbeza)..umi cuba memujuk diri dgn menceritakan apa cara2nya untuk menghadapi simptom-simptom penyakit yg sdg menular dalam diri ini..deras air mata ini bercucuran, tak terucap lidah ini untuk menyambung kalimah seterusnya..hanya Allah yang tahu betapa sayunya jiwa ini ketika itu~ Allah, lemahnya diri ini...


umi pesan suh mujahadah lawan nafsu MALAS!!..mujahadah linnafsi~salah satu sifat daie

hari ini..hurm~ dah azan isya' la..kena berhenti ni..jom solat dulu..nanti saya sambung lagi, biiznillah (9.34malam..9 jun 2009..bumi badawi)
|
This entry was posted on 2:09 PM and is filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.