Author: caudate nucleus
•2:14 PM
Bismillah walhamdulillah Allahuakhbar~

kenangan bersama ketika Program Seminar Perubatan Islam..

selasa 13 November 2012..satu kejadian letupan dan kebakaran di makmal kuliah pergigian mengakibatkan kecederaan seorang pelajar Malaysia tahun 2 dari kuliah tersebut. 

Sungguh menyayat hati mendengarkan kisah musibah ini. Dan ini adalah pertama kalinya sepanjang saya di sini ada pelajar terlibat dengan kebakaran. Dan paling tak sangka Ummu Nabilla orang yang Allah pilih untuk menghadapi musibah ini. Allahu Rabbi..adik yang saya kenal ini berjiwa besar, berani dan periang orangnya. antara adik junior yang banyak berdampingan dengan saya ketika cuti musim panasnya baru3 nii. 



kejadian berlaku ekoran pelita yang digunakannya untuk membuat 'oral screen'nya meletup, cairan alkohol di dalam bekas tersebut terpercik ke separuh badan dan muka pelajar ini lalu menyebabkan api menyambar baju dan bahagian muka pelajar ini dengan sepantas kilat. Alhamdulillah,mujur ada lecturer dan sahabat yang cepat datang membantu memadamkan api walaupun ada sebahagian yang lain panik dengan situasi itu dan bertindak melarikan diri. Ummu telah disahkan doctor mengalami 1st to 2nd degree of burn di bahagian muka, leher dan kedua belah tangannya. sayunya hati melihat keadaan adik saya ini..tapi dia sangat kuat. InsyaAllah.

moga Allah bantu dia, beri kesembuhan yang cepat padanya dan Allah redha segalanya ke atas dia~ yuk doakan srikandi ini!!~

kisah lanjut boleh baca kat sini dan sini


p/s: terngiang-ngiang kata2 ustaz salahuddin..syeikh Rohimuddin pernah berpesan padanya, "bukankah kesusahan itu juga nikmat? maka bersyukurlah"..Allahu Rabbi~ minggu depan 22 November dah start perang..written exam surgery paper 1. doakan kami pelajar tahun akhir kuliah perubatan, Univ Tanta. jzkk.


generasi pewaris..bangkitlah berjihad di JalanNya~
|
This entry was posted on 2:14 PM and is filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

0 comments: