Author: caudate nucleus
•12:38 AM
Bismilllah walhamdulillah Allahuakhbar~




19 Mei 2012 dalam kenangan. Pada hari tersebut saya telah melewati suatu pengalaman mendebarkan. Cuaknya Allah saja yang tahu tapi digagahkan juga kerana hadafnya telah jelas, jadi tidak sepatutnya untuk berpaling mengundurkan diri. Moga semuanya diberkati Allah. Tersentak juga dengan soalan yang pelbagai. Terkapai-kapai juga saya mencari jawapan untuk dijawab. Main kaut mana yang terlintas, tapi insyaAllah datang dari hati yang waras. Rasa macam kena tembak pun ada. Sabar jela. @_@. Rasa nak tembak balik, tapi, hoho, tapi rasanya kalau ada pun tak terungkap. simpan dalam hati jek. 

Dalam situasi berbeza, pada pagi hari dikejutkan dengan satu peristiwa lain yang juga mendebarkan. Allah uji saat-saat begini. Sungguh, menjadi peringatan buat hati-hati yang terlalu lalai dalam mengingatiNya. Seharian jugak memikirkan perkara itu, tak senang hati dibuatnya. Sampai hampir-hampir nak ponteng kelas Quran sebab tak mampu nak fokus, tapi digagahkan juga untuk lawan. Tapi akhirnya tak pergi juga sebab ustazah memang tak datang. hehe. apa lagi, melompat laa.

Pada ketika yang lain saya diingatkan supaya dalam menanti benda yang tak pasti jangan terlalu berharap, hanya perlu berdoa dan bertawakkal kepada Allah. Kalau tak, nanti hanya akan jadi sangat sakit. Moga Allah beri jalan keluar untuk semua bagi menghadapi masa-masa yang mendatang. Sungguh tiada daya dan tiada kekuatan melainkan segalanya datang daripada Allah. Ya Allah peliharalah diri-diri kami daripada segala macam fitnah kehidupan dunia ini. Moga yang terbaik untuk semua, untuk kehidupan, untuk Islam. insyaAllah.:)

18 Mei 2012, dapat berjamuan makan malam bersama-sama kawan sekelas.  Tak dapat nak makan banyak sebab tak da selera sangat, baru baik demam. Lepas makan ada pulak dorang susun game. Memang gelak habes, nak gelak guling-guling pun ada dibuatnya. Lepas tu direct dapat tazkirah. Ustaz Zuhdi, suami Amal ingatkan tentang hakikat kematian. Alhamdulillah. Lengkap semua pakej, ukhwah, makanan perut dan rohani. moga ukhwah fillah makin utuh, susah senang kita bangun bersama. Dah tak lama dah untuk duduk bersama,hanya berbaki 6-7 bulan untuk sama-sama berjuang di tahun akhir :D





*15, 16, 17 Mei 2012 berlalu dengan leganya..lengkap sudah end round exam special surgery. moga kheir segalanya insyaAllah. Balik-balik exam  @_@ terus demam, tapi alhamdulillah demamnya cepat kebah. perasan la jugak, kalau time nak exam lama3 sket mudah jatuh sakit, demam especially. Lepas ni kena take note kesihatan. :)


p/s: tolong doakan Allah kuatkan hati saya, 
dan istiqamah dalam memegang janji dan amanah ini.


umi mesej, katanya jatuh dalam bilik air.
sesak dada dibuatnya, moga cepat sembuh umi.
*saya hanya bahagia bila umi abah bahagia..*

generasi pewaris..bangkitlah berjihad di JalanNya~
|
This entry was posted on 12:38 AM and is filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.