Author: caudate nucleus
•10:25 PM
  Dengan Nama Allah..Allah Yang Maha Dekat~

“Dan sesungguhnya Kami telah menciptakan manusia dan mengetahui apa yang dibisikkan oleh hatinya, dan Kami lebih dekat kepadanya daripada urat lehernya; (yaitu) ketika dua orang malaikat mencatat amal perbuatannya, yang satu duduk di sebelah kanan dan yang lain duduk di sebelah kiri. Tiada suatu ucapan pun yang diucapkan (seseorang) melainkan ada di dekatnya malaikat pengawas yang selalu hadir” [QS. Qaaf : 16-18].


Alhamdulillah telah kembali berada di bumi Tanta. sungguh pantas masa berlalu. sekelip mata saya kembali berada di bumi badawi ini untuk meneruskan jihad ilmu yang masih berbaki 2 tahun, insyaAllah. sudah 2 minggu saya meninggalkan rumah kesayangan di Alor Setar, Kedah. Diakui, tempoh percutian selama 5 minggu yang lalu begitu singkat a.k.a cuti itu tak cukup sehingga tidak dapat untuk saya melakukan beberapa perkara. masa yang begitu terbatas. maaf utk sahabat2 handai atas ketidak-sempatan untuk merantaikan lagi bunga2 ukhwah..i.Allah panjang umur kita jumpa lagi~ ummi pesan, "belajar rajin-rajin. insyaAllah 2 tahun lagi kita jumpa". hukhuk..sedih2~ lamanya 2 tahun tu...(T_T)

dan hari ini..seakan tidak menyedari hakikat bahawasanya sudah berada di tahun 5 pengajian di sini. kalau kat Malaysia tahun 5 tu dah nak habis dah belajar Medic..oh Allah give me the strength, and bless my efforts! semoga Allah bantu..saya tak punya kudrat andai perjuangan di sini tanpa Dia. dan sekarang sedang di dalam round untuk subjek Pediatric. Subjek yang saya perlu minati..dan perlu saya hadami sebaiknya. ilmu kajian tentang si anak kecil..mengajar saya untuk mengenali jiwa suci tanpa dosa yang Allah uji dengan perjuangan meneruskan kehidupan..sayu melihat keadaan mereka yang pelbagai~

situasi di bumi Tanta ini agak kritikal bg pandangan saya..diuji dengan perpecahan. ada yang cuba melakukan satu perubahan besar di sini. perubahan yang saya fikir satu hari nanti akan membawa kepada masalah yang besar. saya sangat terkilan dengan sebahagian insan yg berpaling tadah untuk sama-sama menggenggam kesatuan ini. mereka satu ketika dahulu diberi susu, tapi sekarang membalas dengan air tuba. dan mereka ini..saya sayangkan ukhwah kami yg dulu~ huhu..semoga Allah beri penyelesaian yang terbaik untuk kami di sini..ameen3~ ayuh sama-sama genggam kesatuan bersama PCT =)

biarlah apa saja yang berlaku..Allah sentiasa bersama. Allah itu Maha Dekat. Lebih dekat dari urat nadi.
siapalah kita, semua adalah hambaNya dan apabila ditimpa dengan kesenangan mahupun kesusahan serta masalah wajiblah untuk kembali kepadaNya..hurm speechless..sama-sama doakan yang terbaik untuk ISLAM

p/s : Al-Fatihah untuk arwah zainuddin yang telah kembali ke rahmatullah di saat saya menjejakkan kaki di bumi Tanta..terkilan kerana tak dapat membantu keluarga Chaq ketika arwah di jabatan kecemasan HSBH..
: saya datang ke bumi Mesir kali ini membawa hati yang terpaut erat di Malaysia..huhu camna nak setelkan ni. Allahu akhbar..maha suci Allah yang menciptakan rasa kasih dan sayang ini  (T_T) ~













*pernah terdetik untuk berhenti setakat ini..seolah meragui kemampuan diri sendiri untuk bergelar sebagai seorang doktor..mampukah? perlu cepat-cepat beristighfar~
ya Allah kuatkan hati ini (T_T) (T_T)...
generasi pewaris..bangkitlah berjihad di JalanNya~
|
This entry was posted on 10:25 PM and is filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

2 comments:

On October 28, 2010 at 9:00 PM , Zulfahmi Haron said...

xleh terima ayat last sekali dlm post kali ni..
insyaAllah kita sama2 pohon kekuatan dari Yang Maha Kuat..
barakallahu fik..

 
On October 29, 2010 at 1:26 AM , caudate nucleus said...

ermm betol3..ada YANG MAHA KUAT~
syukran utk peringatan~ (T_T)