Author: caudate nucleus
•2:28 AM
 Bismillahirrahamaanirrahiim..

tenang dengan mukjizat yang satu ini~
 
saat saya menulis, hati sangat bahagia,sangat sedih..syahdu pun masuk juga
hampir menangis dibuatnya..ya Allah~
Alhamdulillah atas segalanya, tarbiyah Allah untuk saya sangat bermakna..
Allahu Akhbar..fatrah ini banyak saya belajar tentang erti perjuangan, erti pengorbanan
saya kenal erti sahabat, erti kerja berkumpulan, erti sebuah penghayatan
dan yang pasti Allah ingatkan saya tentang erti kehidupan, berharganya sebuah nyawa..kerana maut itu pada bila-bila masa shj..

dan saat belakangan ini juga baru selesai menjalankan sebuah amanah yang saya kira sangat besar
baru selesai imtihan yang paling bermakna buat saya
baru selesai bermuhasabah program yang sgt berprestij
tapi sering saya lupa bhw amanah itu tak pernah meninggalkan tubuh ini
juga  tak pernah selesai bermuhasabah diri bahkan sering lupa..
azam saya semoga takkan berhenti untuk bekerja..
lantas tak lupa bermuhasabah diri sendiri sebelum dimuhasabah di negeri Abadi
bahkan takkan berhenti utk berkhidmat,saya nak bekerja..biiznillah,ameen
doakan saya, ingatkan saya saat saya futur~


belakangan ini hati bingung, hati risau, hati takut
pada pujian manusia yang melangit,
apalah yang ada pada sebuah pangkat dan jawatan
tak lain dan tak bukan akan dipersoalkan oleh Allah di akhirat kelak
saya perlukan teguran atas semua kelemahan, 
saya perlukan penghinaan atas semua dosa-dosa kepada Allah
saya perlukan redha Allah dalam semua urusan
Mahalnya redha Allah, sukar untuk kita capai
sering saya persoalkan pada diri
banyak pekerjaan saya lakukan, banyak amal yang saya persembahkan
apakah nilainya disisi Allah..redhakah ALlah dengan semua amal-amal saya

hari ini hari yang sangat bermakna buat saya. Banyak benda saya dapat belajar
hari ni juga saya sangat merindui umi disebabkan terpandang seraut wajah yang seiras dgnnya
hari ni muhasabah program pula adalah muhasabah yg paling terkesan pernah saya rasa
Allah..alhamdulillah atas segala nikmatMu ya Allah~
semoga kami dikalangan orang yang berjaya di dunia dan akhirat 

mohon maaf atas segala dosa dan noda
 mohon doa Allah permudahkan perjuangan ini dan Allah bantu di dalam segenap sudut kehidupan..
Allahu Rabbi...~ 

generasi pewaris..bangkitlah berjihad di JalanNya~


Links to this post
Author: caudate nucleus
•8:54 AM
 Bismillahi walHamdulillah..Allahuakhbar~

Mac 2009, ada kenangan padanya. Ada memori yang tersimpan. Ada ujian hadir menyapa. Ada cabaran tinggi mengunung. Ada perpisahan yang berlaku-perpisahan bersama Naqibah Smart Circle Sayu,satu demi satu pulang ke bumi  Malaysia. Saya doakan semoga Allah permudahkan urusan kak Salwa di bumi Malaysia. Ada satu masa saya sangat tertekan kerana banyak komitmen dituntut daripada diri yang lemah ini. Namun setiap satu saya gagahkan juga untuk melaluinya. Alhamdulillah, satu demi satu berlalu pergi. Semuanya saya cuba lakukan yang terbaik. Hanya Allah yang dapat menilai prestasi dan nilai komitmen yang diberikan di dalam semua urusan. Harapan diri semoga Allah redha dengan amal-amal itu.

Pada saat itu juga saya diuji dengan karenah sahabat. Sahabat yang saya harapkan untuk membantu di saat-saat yang kegentingan ini. Memang Allah mahu menguji sejauh mana kesabaran jiwa saya yang lemah ..namun bersyukur sangat, apabila diuji dengan sorg sahabat, tapi Allah kurniakan sahabat-sahabat yang lain untuk kuatkan jiwa dan fikiran saya yang berserabut dan kacau bilau. Mereka jugalah yang mengingatkan saya tentang satu hadaf perjuangan yang kita semua sedang usahakan.  Ada nilai ukhwah yang saya hargai di situ. Saya sayang semua sahabat-sahabat seperjuangan. Daripada yang senior2 hinggalah kpd junior2 yang baru setahun jagung di sini.  Dan saya sedar bahawa sahabat yang berkarenah itu pula adalah satu wasilah untuk Allah mertarbiah diri saya tentang erti sabar..saya sayangkan sahabat2 saya~

Alhamdulillah, hari ini..semuanya bakal berlalu. Imtihan mid year Forensic dan Toxic telah berlalu. Eminent '10 juga bakal menutup tirai. Cuma final practicle exam utk subjek Forensic dan Toxic yang masih berbaki. Saya perlu kejar. Saya wajib gandakan usaha. Menghafal dan memahami sebaiknya. Yang pasti kena score yang terbaik. Dan tadi tiba-tiba terpandang mesej ini di sini:

SCHEDULES FOR WRITTEN EXAMS: 

FIRST YEAR
: 10/5/2010 - 20/6/2010
SECOND YEAR
: 15/5/2010 - 22/6/2010

THIRD YEAR
: 11/5/2010- 15/6/2010

FOURTH YEAR
: 5/6/2010 -20/7/2010
  
N.B :
1. The PRACTICAL EXAMS will be 1 MONTH before the WRITTENS but the exact date is still not informed yet.
2. The ORALS will be informed right after the University has notified us.

Huhu. Seperti yang dijangkakan, Exam Final memang akan bermula dan berkahir dengan lewatnya.
Di bawah adalah gambar yang dah lama saya upload dan saya simpan utk tatapan sahabat-sahabat di bumi Malaysia. Ini adalah sebahagian memori saya di sini pada musim cuti yang lepas-lepas. Hampir 4 tahun dah kat sini. Macam tak percaya, kalu pelajar Univ Al-Azhar 4 tahun tu dah nak habis belajar dah..huhu~
doakan saya utk imtihan 13 Mac 2010, Sabtu, 12.30 tgh hr waktu Mesir..buat sahabat-sahabat tahun 4 yang seangkatan selamat berjuang...semoga Allah permudahkan~ ameen...
wallahua'alam..

 
 dedaunan berguguran membawa bersama kenangan silam..



 
deruan ombak..::Cleopatra beach::


 
di kubu Qaitbay-Alexandria   


 
 merenung ciptaan Allah~ Julai 2009


 
Pantai Agibah..


 
Puncak Jabal Thur Saina'~ Februari 2008


 
Sawah..Kafru Esom 2009~


 
Taman Dr. Hammoudah~ 1 Februari 2010


 
Matruh dalam kenangan..


 
Juadah berbuka di Maidah el-Rahman..Ramadhan 1430


 
pengundian usul..Mesy Tahunan Cawangan, Disember 09 =)

 
Kak Nor dan Ust Firdaus dalam kenangan..insan berjasa ::Julai 2007::


 
Jabal al-Mauta..Ust Mushrif tak kasik naik!! [tempat Jin berkeliaran]

 
pray everywhere..Julai 2009

 
by huda- raya di perantauan 1430H


 
Pantai Dahab..Februari 2008

 
Montazah..Alexandria ::akhir sessi tahun 1 =) ::

 
 Disember 2007..by faten (tauke kek coklat) =)

 
Memburu jejak langkah Nabi Musa dan Bani Israel..

 
Kembara Matruh dan Siwa..Julai 2009


 
pagi 1 Februari 2010..menuju lokasi SC gabungan

  
comel kan?..hihi.::penonton setia games yg kami main::


Juadah berbuka di rumah Baba..Ramadhan 1430H


 
Puas hati dapat sampai ke Matruh..Pantai Agibah


  
Sekitar Pergunungan Sinai..Menjejak peninggalan Nabi Musa


 
Jemput Makan \(^_^)/


 
open house 1..Aidilfitri 1430H-bumi Tanta.

  
padang pasir..Cantik!

 
tempat Puteri Cleopatra mandi-manda..dorg pun nak juga =)


 
sakit mata..tp unik~ Pasar Libya..Jaulah Matruh dan Siwa

  
suka gambar ini..

  
suka benda warna hijau..suka masuk hutan juga act  \(^_^)/

generasi pewaris..bangkitlah berjihad di JalanNya~













Links to this post